او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

توصیه¬های امیرالمؤمنین به کمیل درباره¬ی غذا خوردن :

اى کمیل، به هنگام صرف غذا نام خدائى را بر زبان جارى کن که با نام او هیچ دردى زیان نرساند، و در آن درمان از هر آسیب و گزندى نهفته است. 

 

اى کمیل، خوراک خود را با همسُفره صرف کن و در آن بخل مورز زیرا تو هرگز هیچ چیزى را روزى مردم نکنى در حالى که خداوند به این کار تو پاداش فراوان دهد. رفتارت را بر او نیکو و خوش دار...  

 

اى کمیل، صرف غذایت را بقدرى طول ده تا همخوراکت سیر گردد و جز تو نیز از آن بهره بَرَد.  

 

اى کمیل، وقتى غذایت را به پایان بردى خداوند را بر آنچه روزیت ساخت- با صداى بلند- شکر گوى تا دیگران نیز شکرش گویند و به این کار پاداش تو افزون گردد.  

 

اى کمیل، شکم خود را از غذا انباشته و سنگین مساز، و در آن براى آب جایى گذار و براى هوا محلّى.  

و در حالى که میل به خوردن در تو باقى است از آن دست بکش. که اگر چنین کنى از آن لذّت مى‏برى، زیرا سلامتى بدن بسته به کم خوراکى و... است.  

 

تحف العقول-ترجمه جعفرى، ص: 156

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد