او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

برخی توصیه های بهداشتی امام رضا علیه السلام:

داخل شدن به­حمام با شکم پر مورث قولنج میگردد.

 

غسل کردن با آب سرد بعد از خوردن ماهى باعث فلج مى‏شود.  

خوردن ترنج در شب چشم را چپ و احول میکند.

 

جماع با زن حائض طفل را به­خطر جذام مى‏اندازد.

 

بول نکردن بعد از عمل مجامعت مولد، سنگ مثانه میگردد.

 

جماع بعد از جماع بدون اینکه غسلى در میانش انجام دهی طفل را به­جنون نزدیک میکند.

 

زیاد تخم مرغ خوردن موجب بزرگى طحال و باد سر معده مى‏شود.

 

پرخوردن تخم‏مرغ کبابى باعث ضیق نفس و تنگى سینه میگردد.

 

خوردن گوشت خام مولد کرم معده در شکم است.

 

خوردن انجیر در صورتى که گندیده و سیاه شده باشد تولید شپش می­کند.

 

خوردن آب سرد بعد از طعام گرم دندان را فاسد و خراب میکند.

 

زیاد خوردن گوشت گاو و حیوانات وحشى موجب کندى ذهن و بلاهت عقل و تحیر فهم و کثرت فراموشى مى‏شود.

 

هنگامى که خواستى بحمام بروى و می خواهی دچار سردرد و زکام نشوى قبل از فرو رفتن در آب پنج جرعه از آب گرم تمیز بنوش که باذن خداوند متعال از درد سر و درد شقیقه سالم میمانى و گفته شده که پنج کف آب گرم نیز بر روى سر ریخته شود.  

                                                                         طب الرضا - طب و بهداشت از امام رضا علیه السلام، ص: 69

 

جماع با شکم پر در اول شب مورث بیمارى قولنج و فالج و لقوه و نقرس و سنگ و تقطیر بول و فتق و ضعف چشم و کم نورى مى‏شود. 

 

پس وقتى که اراده این کار داشتى خوبست آخر شب را بدان اختصاص دهى این وقت براى بدن صلاحیتش بیشتر است و در تولید نسل بیشتر مایه امیدوارى است و عقل مولود را تیزتر میگرداند.                                                                                                              

                                        طب الرضا-طب و بهداشت از امام رضا علیه السلام، ص: 79

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد