او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

اگه این کار رو نکنی منتظر باش که قطعاً گناهی بزرگ انجام بدی!

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام دوستان
راستش بنا به دلایلی دیگر قصد نداشتم در تالار مطلبی قرار دهم، اما امشب که داشتم کتابی در مورد امام رضا میخوندم به یک حدیث بســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ــــــــــیار ترس ناک برخوردم که گفتم حقیقتاً حیف هست که اون رو با دوستان در میون نگذارم
تیکه اول حدیث رو شاید خیلی از دوستان شنیده باشند
اما تقریباً مطمئن هستم که قسمت دوم حدیث رو به ندرت کسی به گوشش خورده باشه!!!!!!!!!!

اما تیکه اول حدیث:
امام رضا علیه السلام می فرمایند:
شیطان همواره از مومن در حال ترس و وحشت است تا آن گاه که نمازهای پنج گانه ی خویش را در اول وقت به جای آورد، و اگر نماز را ضایع ساخته آن را در اول وقت نخواند، شیطان جرأت یافته و ....

تا اینجاش رو فکر کنم خیلی ها شنیده بودن
اما نکته ی بسیار ترس ناکش ادامه ی حدیث است که فکر کنم کمتر کسی به گوشش خورده یا بهش توجه کرده باشه و من رو مثل برق گرفت و خداوکیلی مرا ترساند

در ادامه اش میفرمایند که....
شیطان جرأت یافته و او را به گناهانی بزرگ وامیدارد.

یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی شک نکن اگه بدون عذر درست و حسابی به علت تنبلی و یا ... نماز اول وقت رو به تأخیر انداختی مطئن باش که اونروز یه گناه گردن کلفت مرتکب میشی!!!!!!!!!!
یه گند اساسی میزنی در عرصه ی بندگی
شیطان یه سواری اساسی ازت میگیره

وقتی این حدیث رو مرور کردم در ذهنم و با خاطراتم چک کردم دیدم بــــــــــــــــــــــــــــله هر بار که نماز اول وقت رو خفیف شمردیم و بی خودی به تأخیر انداختیم گندهای اساسی زدیم در سیستم
پناه بر خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!

عین کلام گوهر بار امام رضا را تقدیم میکنم:
امام رضا علیه السلام:
لَا یَزَالُ الشَّیْطَانُ ذَعِراً مِنَ الْمُؤْمِنِ مَا حَافَظَ عَلَى الصَّلَوَاتِ الْخَمْسِ فَإِذَا ضَیَّعَهُنَّ تَجَرَّأَ عَلَیْهِ وَ أَوْقَعَهُ فِی الْعَظَائِم‏
شیطان همواره از مومن در حال ترس و وحشت است تا آن گاه که نمازهای پنج گانه ی خویش را در اول وقت به جای آورد، و اگر نماز را ضایع ساخته آن را در اول وقت نخواند، شیطان جرأت یافته و او را به گناهانی بزرگ وامیدارد.

وقتی خداوند به دعوت خدا دست رد میزنه خوب معلومه مثل موم میشه تو چنگال ابلیس!!!!
پناه بر خدا

به عنوان مبحث تکمیلی شاید اینها هم بد نباشه بیارم:

http://forum.bidari-andishe.ir/thread-30...ml#pid1595

(۷/آذر/۸۹ ۱۹:۴۸)علی 110 نوشته است: قال علیّ علیه السّلام: إنّ أسرق النّاس من سرق صلواته.
جامع احادیث الشیعة 4/ 47 المحاسن 1/ 82 الوسائل 3/ 24 البحار 84/ 242

و اما آخرین حدیث هم باز از مولا علی است که می فرمایند
((به تحقیق دزدترینِ دزدها کسی است که از نمازش بدزدد))
جان من به این حدیث هم دل بدید
واقعاً ما چرا در نماز حضور قلب نداریم؟
هزارجور گرفتاری و راه حلش تو نماز به سراغمون میاد
علت اینه که باور نداریم هیچ جا خبری نیست و کسی بی اذن خدا نمیتونه برای ما کاری بکنه
اگه قرار اتفاقی برای ما بیافته اگه میخواد خیری برسه یا ضرری دفع بشه اگه میخوایم به قربی و معرفتی برسیم [b]و خلاصه هر چی که میخوایم فقط جاش همین جاست وتوجه به همین بارگاهی که در حضورش بار یافتیم
باید خدا خودش به ما لطفی کنه و بفهمیم هیچ جا خبری نسیت
این سخن رو روز عاشورا هنگام نماز ظهر عاشورا از یک انسان صاحب دل شنیدم و خیلی به دلم نشست که :
هنگام اذان هر کاری به جز نماز بی برکت !!!!یا علی و التماس دعای فراوان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا نگهدار همه ی ما
برای فرج آقا دعا کنید رفقا


سوره ی مومنون هم که با وصف مومنین شروع میشه
اولین صفت مومنان رو چی میگه؟
بله
میفرماید:
الَّذینَ هُمْ فی‏ صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ (2)
مومنین کسانی هستند که در نمازشان خاشعند
و بعد یکسری صفات دیگه رو بر میشمرد
تا میرسه به آخرین صفت مومنان که میشه چی؟
وَ الَّذینَ هُمْ عَلى‏ صَلَواتِهِمْ یُحافِظُونَ (9)
و مومنین کسانی هستند که بر نمازشان محافظت میکنند!
و از مهمترین مصادیق محافظت از نماز این است که حواسشان هست تا تحت هیچ شرایطی بدون عذر شرعی نمازشان به تأخیر نیافتد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای سلامتی و فرج آقا صلواتی هدیه بفرماید

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


راستی اگه تونستید حتماً این کتاب رو تهیه کنید
این حدیث رو اینجا خوندم
امام رضا علی بن موسی الرضا (زندگانی و سیره سخنان و آموزه ها مشهد و حریم رضوی)
انتشارات: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی
[تصویر: IMAGE634380361220000000.jpg]





یک نکته ی فاجعه بار تر به ذهنم آمد!!!!!!!!!!!!!!!!!آقا  

یکی از نماز های پنجگانه نماز صبح است 


خیلی وقتا شب نشینی بی خودی داریم 


خوب معلومه کسی که دیر میخوابه بی عذر شرعی و از اونور نمیتونه نماز صبحش رو اول وقت بخونه چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟ 


بله باز هم این معادله فاجعه بار بر قرار است!!!!!!!!


پناه بر خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد