او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

چه کنم تا جزو یاران امام زمان باشم؟؟!!!

نوشته است:بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

منه دانشجو با درسای خیلی خیلی سنگین...
میخواستم بدونم آخه منی که مثه استادو شماها...توفیق ندارم اطلاعاتمو(نه علمی...مذهبی) به این اندازه بالا ببرم!امام زمان کسی مثه منو جزء313تا یارش قبول میکنه؟!Sad

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

313 نفر را نمیدانم
اما اگر میخواهید جزو یاران حضرت باشید

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

من سره أن یکون من أصحاب القائم فلینتظر ولیعمل بالورع ومحاسن الاخلاق، وهو منتظر

هر کس شاد می شود که از اصحاب قائم علیه السلام باشد، می بایست که منتظر باشد و بر اساس ورع و محاسن اخلاق عمل نماید در حالی که منتظر است.
غیبت نعمانی، ص 200 ح16

ورع از تقوا بالاتر است

تقوا یعنی انجام واجب و ترک حرام

ورع بر طبق فرمایش مولا علی یعنی:

الورع الوقوف عند الشبهه
ورع یعنی توقف در امور شبه ناک
غرر الحکم ص 216

یعنی علاوه بر ترک گناه باید کسی که میخواهد یار امام زمان باشد از شبهات هم پرهیز کند!


حال ممکن است بگویید که من که در انجام واجبم می لنگم و در ترک معصیتم که تعطیل چه برسد به ترک شبهه

همه همین هستیم

اما آیا خدا قادر نیست ما را آدم کند

امام سجاد در دعای 22 ضحیفه ی سجادیه سخنی به این مضمون دارند که:

خدایا میدانم که باید نفسم را اصلاح کنم اما تو تواناتری نسبت به من در اصلاح نفسم


زورمون به نفسمون نمیرسه آیا عرضه ی گدایی در خونه ی خدا هم نداریم

درسته بی آبرو هستیم

اما خدا مگه امر نکرده که به اهل بیت که پیش خدا آبرو دارن توسل کنیم

عرضه ی توسل به اهل بیت هم نداریم

گر گدا کاهل بوَد تقصیر صاحب خانه چیست؟



و البته تمام این ها در صورتی است که ما راست بگوییم

یعنی چی ؟

یعنی حقیقتاً امام زمان را بخواهیم و امام زمان را هم برای خدا و خود امام زمان بخواهیم نه برای خودمان و دنیای خودمان و حاجات خودمان که

شخصی از امام صادق علیه السلام سوال می کند که آقا جان فرج شما اهل بیت کی فرا می رسد ؟

حضرت در پاسخش می فرمایند:
ما لک و الفرج و أنت ممّن ترید الدّنیا؟!
تو را به فرج چه کار در حالیکه دنیا را می خواهند و دنیا طلبند؟؟!!!

کسی می پرسد فرج چه زمانی است که خد را برای خدا و حضرت آماده کرده است، منی که فرج را برای آن می خواهم که دنیایم آباد شود، مشکلات اقتصادی ام حل شود و...
من آقا را برای خدا و خودش نمی خواهم
برای حوائج خودم میخواهم
و یا توهم زده ام که ایشان را برای خدا و خودش می خواهم

وگرنه نمی گفتم من درس دارم و وقت ندارم برم دینم را یاد بگیرم که مولا علی می فرمایند

یا ایها الفتیان حصنوا دینکم بالعلم
ای گروه جوانان ایمان خود را حفظ کنید با کسب علم
الحدیت-روایات تربیتى، ج‏2، ص: 51


در این کلام نورانی مولا مخصوصاً به جوانان امر میکنند که اگر میخواهند دینشون حفظ بشه باید بروند و نسبت به آن علم پیدا کنند!!!!
حتماً این دو تاپیک را نظری بیافکنید:



من برای دینم وقت ندارم!
و
از اون مهمتر، این تاپیک:


(B+)علل باز ماندن افراد، از یاری رساندن و بودن در رکاب امامِ زمانشان


شرط اول اینه که اول انسان با خودش صادق باشه

ببینه چه قدر برای حضرت تا حالا هزینه کرده

چه قدر وقت گذاشته



مهمترین مشکل ما اینه که راست نمیگیم

صادق نیستیم، نه با خودمون و نه با خدا



تا اونجا که من فهمیدم بر اساس آیات و روایات برای بودن در رکاب حضرت 3 چیز نیاز اساسی هست

1- تحصیل اعتقادات درست (که بسیار بسیار بسیار بسیار مهم است نسبت به بقیه!!!!!!)
2- تحصیل ورع (با همان توضیحاتی که در خصوص ورع داده شد)
3- تحصیل خلق خوش و اخلاق نیکو

برای تحصیل مورد 2 که ورع باشه هم قبلش انسان نیاز داده تا فروع دینش را خوب بشناسه و احکامش اعمال عبادیش رو خوب بلد باشه


برای انجام تمام امور بالا هم شدیداً به دو چیز نیاز داره


1- توکل و التماس شدید به خدا با حُسن ظن بسیار زیاد به فضل خدا در عین اعتراف و تقصیر خودش و فقر و عجز خودش

فضل یعنی بی استحقاق بخشیدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2- توسل به اهل بیت که یگانه راه رسیدن به خدا هستند و جز آنها راهی نیست به سمت خدا و در این خصوص هم مراجعه بفرماید به این تایپک:

(A)رابطه حب اهل بیت و ایمان!#



اگر ما در طلبمان حقیقتاً صادق باشیم (که این صادقانه بودن طلب هم نشانه هایی دارد) خدا از ارائه ی فیض دریغ ندارد
منتها آن دوچیز را فراموش نکنید
مجدد تکرار میکنم

1- توکل و التماس شدید به خدا با حُسن ظن بسیار زیاد به فضل خدا در عین اعتراف و تقصیر خودش و فقر و عجز خودش
2- توسل به اهل بیت که یگانه راه رسیدن به خدا هستند و جز آنها راهی نیست به سمت خدا و در این خصوص هم مراجعه بفرماید به این تایپک:

(A)رابطه حب اهل بیت و ایمان!#




مشکل اینجا هست که بیش از 1000 سال است که ده ها و هزاران و شاید صد ها هزار نفر بوده اند که اینها را بهتر از منِ حقیر بلد بوده اند

اما کو مرد عمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ای وای بر من

خدایا توفیق عمل به علم را به همه ی ما عنایت فرما




التماس دعای فراوان در حق پدر و مادرم

نظرات 1 + ارسال نظر
شکر خدا پنج‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 06:15 ب.ظ

خیلی خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد