او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

فایده یاد مرگ چیه؟

أعوذ بالله من الشّیطان الرّجیم

بسم الله الرّحمن الرّحیم



فَذُوقُوا بِمَا نَسِیتُمْ لِقَاء یَوْمِکُمْ هَذَا إِنَّا نَسِینَاکُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْخُلْدِ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿۱۴-سجده﴾

پس به خاطر آنکه دیدار این روزتان را فراموش کردید [عذاب را] بچشید ما نیز "فراموشتان" کرده‏ایمو عذاب جاویدان را به خاطر کار و کردار پیشینتان بچشید (14)



سلام عرض شد


اگه شما هم مثل منِ حقیر فقیر سراپاتقصیر این حالات را دارید:


دل مرده شدید و نمی دانید چه کنید تا دلتان زنده شود

نمی دانید چه کنید تا مرگ و جان دادن برایتان آسان شود

اگر نمی توانید بر هوای نفس خود غلبه کنید

اگر غفلت در زندگی روزمره ی این آخرالزمان همواره گرفتارتان ساخته و یادتان می رود که از کجا آمده اید، کجا هستید و به کجا می روید

اگر دلت به وعده های خدا اطمینان ندارد

اگر گرفتار حرص و طمع هستید

اگر دنیا که باید منفور و مغضوب مومن باشد محبوب شماست و به آن رغبت شدید دارید

اگر در کارهای خیر کوشا نیستید و به سوی آنجام آنها شتاب ندارید

و اگر....

.

.

.

اگر به دنبال راه حل این مشکلات هستید.............................

.

.

.

راه حلش به استناد کلام معصومین 2 کلمه بیشتر نیست:

.

.

.

.

یاد مرگ

.

.

.

اما بهتر است کلام نورانی خود اهل بیت را در این موارد تقدیم کنم:


امام صادق علیه السلام:


ذِکرُ المَوتِ یُمیتُ الشَّهَواتِ فی النَّفسِ، ویَقلَعُ مَنابِتَ الغَفلَةِ، ویُقَوّی القلبَ بمَواعِدِ اللّه، ویُرِقُّ الطَّبعَ، ویَکسِرُ أعلامَ الهَوى ویُطفِئُ نارَ الحِرصِ، ویُحَقِّرُ الدُّنی.

یاد مرگ، 

خواهش‏هاى نفس را مى‏میراند 

و رویشگاه‏هاى غفلت را ریشه‏کن مى‏کند 

و دل را با وعده‏هاى خدا نیرو مى‏بخشد 

و طبع را نازک مى‏سازد 

و پرچم‏هاى هوس را درهم مى‏شکند 

و آتش حرص را خاموش مى‏سازد 

و دنیا را در نظر کوچک مى‏کند.

بحار الأنوار : 6 / 133 / 32 منتخب میزان الحکمة : 518


رسول اکرم صلوات الله علیه و آله:

أکثِروا ذِکرَ المَوتِ، فما مِن عَبدٍ أکثَرَ ذِکرَهُ إلاّ أحیا اللّه‏ُ قلبَهُ وهَوَّنَ علَیهِ المَوتَ.

مرگ را فراوان یاد کنید؛ 

زیرا هیچ بنده‏اى آن را بسیار یاد نکرد، 

مگر این که خداوند دلش را زنده گردانید و مردن را بر او آسان ساخت.

کنزالعمّال : 42105 منتخب میزان الحکمة : 518



امام صادق علیه‏السلام :


أکثِروا ذِکرَ المَوتِ؛ فإنّهُ ما أکثَرَ ذِکرَ المَوتِ إنسانٌ إلاّ زَهِدَ فی الدُّنیا.

مرگ را فراوان یاد کنید؛ 

زیرا هیچ انسانى مرگ را بسیار یاد نکرد، 

مگر این که به دنیا بى‏رغبت شد!

رسولُ اکرم صلوات الله علیه و آله:


مَنِ ارتَقَبَ المَوتَ سارَعَ‏فی الخَیراتِ.

کسى که چشم به راه مرگ باشد، در انجام کارهای خیر می شتابد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد