او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده
او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

او خواهد آمد، اگر من و امثال من بگذارند!

خدایا ما را از منتظران حقیقی اش قرار ده

حکمت ناب (1)

مولی امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب علیهما السلام:

اِحذَرْ مَن یُطرِیکَ بما لَیسَ فیکَ فیُوشَکَ أن تَنهَتِکَ بما لَیسَ فیکَ.

 از کسی که تو را بی‌جهت مدح (و ستایش) می‌کند، بپرهیز، زیرا زود باشد که بی‌جهت نیز [توسط او] بی‌حرمت (و بی‌آبرو) شوی!


 الحکمة الخالدة ( ابن مسکویه): ج1، ص180


پ.ن: یعنی انسانی که بی‌جهت و بدون دلیل موجّه مدح می‌کند! بی‌ضابطه و بدون دلیل موجّه مذمّت و بدگویی خواهد کرد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد